More difficult than ever

Jag har pluggat körkortsteori hela sommaren i princip. Läst den där boken miljoner gånger och kan den nästan utan och innan. Jag har gjort alla faser och tester på datorn som ska vara klara innan provet. Jag har inte bara gjort dom en gång var, utan jag har även repeterat dom 1000 miljoner gånger. Dom senaste gångerna jag gjort dom har jag fått 68 och 69 rätt av 70 frågor. Alltså inte mer än 2 fel.

Igår var jag in till trafikverket i Gävle och gjorde teoriprovet och jag klarade det! :D Dessvärre kan jag meddela att det är nå in i helvete svårt. Helt sjukt. Jag var helt bombis på att jag skulle klara det utan problem när jag satt i väntrummet. Det var jag även när jag kom in i rummet och satt mig vid datorn. Jag var inte ett dugg nervös, som jag definitivt trodde att jag skulle vara. Sen löpte frågorna på en efter en, och för varje ny fråga som kom så sjönk mitt självförtroende längre och längre ner. Det var 70 frågor och på ca 5 av dom var jag helt säker på svaret! Fattar ni? 5 frågor av 70! På körskolans tester var jag säker på 69 frågor av 70! Helt sjukt.. Men som sagt, jag klarade provet och det var nog tack vare att jag gick tillbaka från fråga ett igen när jag hade gjort alla. Jag gick tillbaka till första frågan och tittade igenom alla frågor en gång till och ändrade ca 10st av dom! Tur var väl det kanske, vad vet jag. När jag skulle trycka på rätta så trodde jag fortfarande inte att jag skulle klara det, men det gjorde jag!

Nu väntar bara uppkörningen och det känns som den dagen aldrig kommer komma. Jag hade ju den oturen att få göra proven med flera dagars mellanrum. Men när den dagen kommer så kommer jag definitivt vara supernervös, jag är ju nervös redan!

Nu ska jag antingen städa mitt rum eller gå ut på långpromenad med mamma. Jag ska göra båda men frågan är i vilken ordning!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0