Bra jobbbat där!

Sitter äntligen på bussen hemåt nu. Jag skojar inte när jag säger att det var grymt jobbigt att kliva upp 06.00 imorse när jag visste att alla andra var lediga idag! Eftersom vi inte kommer ha någon religionslektion innan v.51 igen så är vi lediga på tisdagar. Men jag pallrade mig upp och var i skolan klockan 8! Jag och Thannis provlagade 2st av våra thairätter till vårt projektarbete. Pad thai och panaeng curry, dom två klassiska maträtterna jag åt när jag var i Thailand i våras. Pad thai åt vi ute på öarna varje dag som dom gjorde i ordning i longtail båtarna! Så det var kul att äta det igen och alla som som smakade idag tyckte att det var jättegott!

Nästa vecka tror jag att vi ska provlaga yttligare 2 rätter, om inte fler. Men då hoppas jag på att vi kan göra det på måndagförmiddag istället för på våran lediga tid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0