Make you feel my love

Idag har jag verkligen pluggat ihjäl mig. Vet ni vad det värsta är? Att jag tycker att det är skitkul! Jag är nu på sida 75 i körkortsboken redan och jag vill inte sluta. Haha jag bara fortsätter hela tiden och klockan rinner iväg! Visst är det jättebra att jag tycker att det är kul och att jag verkligen lär mig något, men det är inte likt mig bara. Jag har verkligen lätt att lära mig saker det ska jag inte förneka, men jag har aldrig tyckt att det är kul på något vis. Men jag tror nog at det blir en annan sak nu när man vet att man får någonting för allt hårt slit, -körkort! I skolan är det en helt annan sak. Då pluggar man som en idiot och håller nästan på att gå under av tristess och får ingenting för det i slutändan. Då gör man sitt skitsvåra prov och får knappt veta resultatet. Så har det varit för mig hela vårterminen nu i tvåan. Jag har slitit som ett djur till alla stora prov och har inte fått veta ett enda betyg på något. Det värsta har varit svenska b kursen. Prov på prov och en massa nationella prov på det, och när man äntligen får betygen på skolavslutningen står inte ens kursen med på papperet? Jag har ingen aning om vad jag fick för betyg i svenska. Bra jobbat!

Nog om det. Det blev en paus i allt pluggandes idag vid 3 tiden då jag och Martin skjussade in Rasmus till Sandviken för sin första teorikurs på trafikskolan. Han ska ta moppekort! 5000 går hela paketet på nu tydligen. När jag tog mitt körkort för moppe gick det bara på runt 2000. Medan han var där inne så åkte jag och älskling vidare till Valbo en snabbis och köpte två nya solskyddskrämer till våran kommande resa! Det fick bli IKEAs egna med SPF 20. Vi har två stycken kvar från Thailand med solskyddsfaktor 15 på båda, men det fick endå bli två till! Man kan aldrig få för mycket lukta gott! ;) Vi har tänkt att köpa en ny aftersun på tax-freen också. Gött!

När vi var klar på IKEA drog vi tillbaka till Sandviken och käkade mjukglass i väntan på att brodern min skulle bli klar. När vi kom hem var vi hemma någon timme, pluggade lite körkort ;), sen drog vi ut på en långpromenad med mamma! Vi gick upp till Hammardammen, runt och hem igen. Vi har blivit jäkligt duktiga på att promenera, det kan jag lova! Vi går den rundan ungefär 5 gånger i veckan. Superskönt!

Nu ska jag köra ett körkortstest på datorn innan jag går och lägger mig. Imorgon ska jag upp relativt tidigt för då  har jag min första körlektion på förmiddagen!


Jag vet att jag sa att jag skulle lägga ut bilder på min nya hårfärg, men jag kan tyvärr bara lägga ut en bild hur jag såg ut innan jag färgade till min nuvarande hårfärg, för nu ser jag rent ut sagt förjävlig ut :) Jag får lägga ut en bild på min hårfärg igen när jag har färgat en yttligare gång för nu ser det ut som det brinner i skallen på mig! Men såhär såg det ut för ett par dagar sen. Riktigt fin färg faktiskt! Väldigt mycket ljusare färg än vad jag har haft på vääldigt länge! För er som inte vet så är jag egentligen superblond, hihi :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0