Supergod wok!

Om man inte vet vad man ska äta så är det bara att titta igenom kylskåpet efter vad man har. Precis så gjorde jag igår & det blev faktiskt skitgott i slutändan! Så jag tänkte dela med mig av mitt nya recept :)



2 msk matolja
4 msk margarin
5 stora Kycklingfileér
2 morötter
1 rödlök
1 paprika
Sockerärtor (jag använde en fryst wokpåse & plockade ut dom, haha. Har man inget hemma så har man inte!)
3 paket nudlar utan krydda

Såsen:
½ dl sweet chili sås
1-2 msk thai soja
1 krm chilikrydda (eller hackad chili)
1 msk citronsaft
1 pressad vitlöksklyfta



1. Koka nudlarna & häll av vattnet


2. Skär kycklingen i bitar





3. Hacka morötter tunnt 
    -rödlök tunnt
    -paprikan tunnt





4. Gör såsen. 





5. Stek kycklingen i oljan.
 (jag steker kycklingen i olja för att den inte ska få någon färg) 
6. Blanda i alla grönsaker.
 





7. Häll i nudlarna i stekpannan
8. Häll över såsen och blanda om allt! Klart! :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0